Staat je vraag er niet bij?

Stuur ons dan een bericht via het invulveld onder de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Waar bestaan onze producten uit?

In elk Tegeltje zitten drie mooie, vaste planten in potmaat 11. In het Metertje Groen zitten acht mooie, vaste planten in potmaat 11. De plantsoorten kunnen variëren, maar passen altijd bij het thema dat je kiest. Het Bolletje B(l)ij bestaat uit een mix van 50 bollen bestaande uit vier soorten die bijen en vlinders aantrekken.

Hoe weet ik welke planten ik krijg?

De planten die je krijgt passen altijd bij het thema dat je kiest. Kies je bijv. voor een Tegeltje Leven, dan krijg je gegarandeerd planten die aantrekkelijk zijn voor bijen en vlinders. Kies je voor een Metertje Gemak, dan krijg je gegarandeerd bodembedekkende planten. Enzovoort. Omdat we onze Tegeltjes en Metertjes het hele jaar door leveren, stemmen we de keuze van de planten af op het seizoen, de beschikbaarheid en de kwaliteit. De inhoud kan dus wisselen. Daarbij houden we er bij de selectie van de planten rekening mee dat ze geschikt moeten zijn voor de meest voorkomende gemiddelde omstandigheden, zodat je geen tuinkenner hoeft te zijn.

Hoe houden jullie rekening met het milieu?

Wij betrekken onze planten rechtstreeks bij onze vaste kweker Griffioen. Alle vaste planten van Griffioen komen voor 100% van de eigen kwekerij en worden duurzaam gekweekt in veenarme substraten. Er wordt bij de teelt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijke meststoffen naast de zogenaamde slow release meststoffen. Griffioen is MPS-GAP gecertificeerd en heeft score A met het NL Greenlabel duurzaamheidspaspoort. Griffioen heeft in mei 2019 het ‘On the way to PlanetProof’-certificaat behaald. Daarnaast zijn de potten van Griffioen en het karton dat wij voor de verpakking gebruiken recyclebaar. De Bollen komen rechtstreeks van de kweker JUB HollandJUB Holland is een familiebedrijf dat al sinds 1910 bloembollen teelt. Zij hecht veel waarde aan een duurzame en milieubewuste teelt en streeft ernaar om het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen tot een minimum te reduceren. JUB is actief deelnemer in MPS en gecertificeerd PlanetProof. Hiermee heeft JUB een voortrekkersrol binnen de sector. Het zakje met grondverbeteraar is afkomstig van PHC.PHC is specialist en koploper op het gebied van mycorrhiza-technologie en bodembiologie. Zij leveren nuttige bodemschimmels en bodembacteriën en andere middelen die planten weerbaar maken en beter laten functioneren. Daarmee wordt het mogelijk om drastisch te besparen op bestrijdingsmiddelen en meststoffen.

Wat kost onze groenproducten?

Een Bolletje B(l)ij kost € 11,95, incl. btw. Een Tegeltje Groen kost, ongeacht het thema dat je kiest, € 18,95, incl. btw. Binnenkort beschikbaar Een Metertje Groen kost, ongeacht het thema dat je kiest, € 39,95, incl. btw.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 3,95 per Bolletje B(l)ij. De verzendkosten bedragen € 4,95 per Tegeltje. De verzendkosten bedragen € 5,95 per Metertje.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt met iDeal betalen. Betalen gebeurt binnen een beveiligde omgeving. Zodra we de betaling ontvangen hebben, ontvang je een bevestiging per email en gaan we aan de slag met je bestelling!

Hoe kan ik een van de groenpakketten bestellen?

Je kunt de groenpakketten uitsluitend in onze webshop bestellen.

Kan ik een van de groenpakketten ook in een winkel kopen?

Onze groenpakketten zijn op dit moment niet in winkels te koop. We leveren rechtstreeks vanaf onze kweker.

Kan ik de groenpakketten ook cadeau geven?

Ja, dat kan. Je kunt een afwijkend bezorgadres invullen in het bestelformulier.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Nee, helaas kan dat niet. Heb je een speciale vraag of een verzoek? Dan kan je contact opnemen via het invulveld onder aan deze pagina. We zullen dan spoedig contact met jou opnemen.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Je ontvangt op het emailadres dat je bij de bestelling opgeeft automatisch een bestelbevestiging en de factuur, zodra je de bestelling succesvol hebt afgerond.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Als je eenmaal besteld hebt, kan je bestelling helaas niet meer worden gewijzigd of geannuleerd.

Hoe krijg ik het Groenpakket in huis?

Je bestelt het groenpakket in onze webshop en daarna gaan wij aan de slag. Je bestelling wordt met zorg klaargemaakt en ingepakt op een speciaal daarvoor ingerichte afdeling bij de kweker zelf. We verpakken jouw bestelling in een stevige verzenddoos (uitgezonderd Bolletje B(l)ij, de verpakking is tevens verzenddoos) en borgen zodanig dat de planten goed vast zitten. Zo gaat je Tegeltje en/of Metertje goed voorbereid op reis. De pakketdienst levert je bestelling vervolgens bij jou thuis af.

Hoe zorgen jullie dat de planten goed bij mij aankomen?

We doen er alles aan om onze planten zo veilig mogelijk te verpakken en te vervoeren. Je bestelling wordt vlak vóór het vervoer met zorg klaargemaakt en verpakt in een stevige verzenddoos. (uitgezonderd Bolletje B(l)ij, doos is tevens verzenddoos) We borgen dat de tray en de planten goed vast zitten. We gebruiken daarbij zo min mogelijk plastic om het milieu niet extra te belasten. Zo gaat je Tegeltje en/of Metertje goed voorbereid op reis. Helaas is kleine transportschade niet altijd te voorkomen. Zo kan het voorkomen - als de pakketdienst heel ruw met de verzenddoos omgaat - dat er een beetje aarde loskomt. Dit beïnvloedt de kwaliteit van de planten echter niet.

Kan ik kiezen waar ik het pakket laat bezorgen?

Ja, je kunt tijdens de bestelprocedure kiezen voor een alternatief bezorgadres of voor een DHL-afhaalpunt.

Hoe vind ik een DHL-afhaalpunt in de buurt?

Vul je postcode in op https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints en je ziet in één oogopslag alle mogelijke afhaalpunten bij jou in de buurt.

Wat is de levertijd?

Indien je vóór maandag 12:00 bestelt, ontvang je tussen woensdag en uiterlijk zaterdag diezelfde week het pakket.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van bezorgen?

Wanneer je niet thuis bent als je bestelling wordt bezorgd, laat DHL een kaartje achter met de boodschap dat je pakket de volgende werkdag opnieuw wordt aangeboden. Is er bij de tweede bezorgpoging weer niemand aanwezig, dan wordt op een kaartje aangegeven dat je de zending kunt afhalen bij een DHL-vestiging. Daar heb je 5 dagen de tijd voor. Let op: het zijn verse producten, dus wacht niet te lang. Daarna gaat de zending terug naar Vergroen je Leven.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Met Track & Trace kun je op elk moment je pakket volgen. In de verzendbevestiging die je van ons per e-mail ontvangt, sturen we je de link waarmee je je pakket kunt volgen.

Er ligt wat losse aarde in de doos die ik ontvangen heb. Kan dat kwaad?

We besteden veel aandacht aan de verpakking van onze groenpakketten. Daarbij vinden we het milieu belangrijk, dus we gebruiken in onze verpakking zo min mogelijk plastic. Omdat we voor de bezorging gebruik maken van pakketdiensten en deze soms wat ruw met pakketten omgaan, hebben we de plantjes zo verpakt dat ze de reis goed doorstaan. Het kan alleen voorkomen dat er een beetje aarde loskomt; dit tast de kwaliteit van de geleverde plantjes echter niet aan. Maak je je daar wel zorgen om, neem dan gerust even contact met ons op!

Welke kwaliteit garanderen jullie?

Wij staan in voor de kwaliteit van onze producten. De planten en bloembollen die Vergroen je Leven aanbiedt zijn van uitstekende kwaliteit en met zorg gekweekt en geselecteerd door onze vaste kweker Griffioen en JUB. Bovendien doen we er alles aan om onze planten zo veilig mogelijk te verpakken en te vervoeren.
Uiteraard zijn planten wel levend goed. Geen plant is hetzelfde en ze zijn uiteraard ook iets gevoeliger voor ruw transport. Kleine transportschade kunnen we dan ook helaas niet uitsluiten.

Kan ik de koop na ontvangst nog ontbinden of herroepen?

Omdat sprake is van een levend product met een beperkte houdbaarheid, geldt voor onze producten niet het wettelijk recht om binnen 14 dagen te mogen afzien van de aankoop.

Kan ik mijn pakket retourneren?

Planten zijn levende goederen met een beperkte houdbaarheid. Om die reden kunnen ze niet geretourneerd worden.

Wat als ik een klacht heb?

Dat zouden we natuurlijk heel vervelend vinden! Stuur ons een bericht met een toelichting op je klacht en foto's naar info@vergroenjeleven.nl. We komen er dan zo snel mogelijk bij je op terug.

Wat als plant(en) beschadigd is/zijn?

We doen er alles aan om onze planten zo veilig mogelijk te verpakken en te vervoeren. Je bestelling wordt rechtstreeks bij de kweker met zorg ingepakt op een speciaal daarvoor ingerichte afdeling. Op deze manier blijft de kwaliteit van de planten gewaarborgd tijdens de verzending.
Is er toch iets misgegaan? Stuur ons dan op het moment dat je het pakket ontvangen hebt via ons contactformulier een foto van de beschadigde planten en licht toe wat exact het probleem is. We nemen dan contact met je op om te bespreken hoe we dit kunnen oplossen.

Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

Je privacy staat bij ons voorop. We gebruiken je gegevens dan ook niet voor zaken die niets van doen hebben met je activiteiten op onze webwinkel. Je ontvangt bijvoorbeeld géén reclame maar we houden je wél graag op de hoogte van ontwikkelingen rondom je bestelling. Wil je juist wél op de hoogte blijven van onze activiteiten, tips & inspiratie? Dan kun je ons op Facebook liken of op Instagram volgen.

Maken jullie gebruik van cookies op de website?

Ja, we maken gebruik van cookies. Het gaat om onschuldige tekstbestanden die het mogelijk maken dat onze site goed werkt. Als je bijvoorbeeld aan het winkelen bent, onthouden cookies wat er in je winkelwagen staat terwijl je verder zoekt. Wel zo makkelijk!

Hebben jullie een privacybeleid?

Jazeker! Ons privacybeleid vind je onderin de footer.